Lovsang

For Gud er hele jordens konge. Syng en lovsang for ham!

Salme 47,8

Sang og musikk er viktig i Norkirken Nordhordland. Vi bruker god tid i fellesskapet til dette. Tilbedelse og lovprisning av Den Treenige Gud er menighetens fremste glede og kall. Vår visjon er å ære Gud og formidle hans kjærlighet.

Vi har flere team som tar seg av sang- og musikktjenesten i menigheten. Vi har også et eget barnelovsangsteam og et tweenteam. Dette ledes av noen voksne, men barna og de unge har en sentral rolle både i sanggruppen og i bandet.

Vi prøver å variere i uttrykk og stilarter. Det brukes kjente sanger og salmer, og det brukes nyere sanger fra forskjellige sammenhenger. Vi legger også vekt på å bruke sanger som blir til i vårt eget miljø gjennom menighetens kreative ressurspersoner.