Barn og unge

Jesus tar barna på alvor, og det vil vi også. Vi ønsker at barn og unge skal føle seg hjemme i menigheten. De er en viktig ressurs for fellesskapet vårt, og vi har som mål å utruste dem til å være trygge og frimodige kristne.

Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket.

Matt. 18,4

På søndagen

Kongebarna fra 3 til 10 år

Kongebarna er vår søndagsklubb for barn. Kongebarna har samling i forbindelse med menighetens gudstjenester. Samlingene er for alle barn fra 3 til 10 år, og vi deler Kongebarna inn i to aldersgrupper:

Barnehagegruppa: Barn fra 3 år (fyller 3 år i gjeldende halvår) til 6 år.
Skolegruppa: Barn fra 1. klasse til og med 5. klasse.

Mer om Kongebarna

Sofagjengen fra 6. klasse og oppover

B-tween

Sofagjengen er tweens-gruppen fra 6. klasse og oppover under G11-gudstjenesten. Navnet har gruppa fått fordi de typisk samles i sofakroken i foajeen i Meland Aktiv. Her har de sitt eget bibel- og samtaleopplegg og aktiviteter i gymsalen.

Mer om Sofagjengen

Gjeng

Samlinger i hjemmet for barn og ungdom

Gjeng er samlinger i hjemmene for barn og ungdommer i 4.–8. klasse. Her kan du finne ut litt mer om kristen tro, hvem Jesus er, hva han kan bety for deg og hvordan du kan leve et bra liv! For mer info om GJENG, tidspunkter og samlinger, kontakt oss på kontaktskjema, eller send en e‑post til arve@norkirken-nh.no

Mer om Gjeng

Tentro

Konfirmasjonsundervisning

Tentro er en frikirkelig konfirmasjonsundervisning, som kan velges i stedet for kirkelig eller borgerlig konfirmasjon. Dette er et nasjonalt undervisningsopplegg, og alle kirker som tilbyr dette, har vært igjennom et lederkurs. Tentro ønsker å ta tak i tenåringers hverdag og virkelighet, og knytte dette opp mot kristen tro.

Mer om TenTro